fredag 12 september 2014

Hösten 2014

Hej,

Det får man nog säga efter så pass långt uppehåll sedan jag senast skrev något här. Tyvärr har det inte funnits tid och inspiration till att skriva något den senaste tiden. Det sker inte särskilt mycket på investeringsfronten förutom att jag idag fortsatt att köpa på mig Oriflame för 128 kronor. Den utgör nu 9% och beroende på hur hårt den i fortsättningen kommer att blankas så köper jag mer.

Utöver Oriflame så köpte jag NCC på 210 kronor under semestern även Handelsbanken var nere på intressanta nivåer men inget köp gjordes då. Oktober månad infaller snart och intressant blir då i fall ett s.k häxras inträffar eller inte. Nu har jag inte data framför mig men har för mig att oktober är en bra månad sett historiskt.

Just nu bedriver jag övning i tålamod och att inte göra just någonting gällande börsen. Det blir mycket tid i naturen och även fiske bedrivs. Rekommenderar samtliga att läsa inlägget om tålamod från bloggen Irvings Investeringar, det är klockrent.

http://irvingsinvesteringar.blogspot.se/2014/08/talamod-varldens-viktigaste-egenskap.html

Må väl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar