fredag 11 april 2014

Likvider

Min strävan efter att en dag bli en renodlad värdeinvesterare fortsätter. En otrolig inspiration var föreläsning av herr Vito Maida, VD för Patient Capital Management som bloggaren 4020 delade med sig av (http://40procent20ar.blogspot.se/2014/04/trakig-framgangsrik-fondforvaltning.html).

Jag gjorde något radikalt och det var att sikta om i min portfölj till mer likvider och mindre aktier. Ska jag göra det här på riktigt så bör jag även enbart vara investerad i bolag som köps efter säkerhetsmarginal. Just nu så verkar det inte finns allt för många bolag som har ett attraktivt värde på svenska marknaden då börsen är högt värderad. Så tiden till att inte "göra något" som ofta nämns vara den bästa aktivitet, är att lära sig mer om värdeinvestering och just "margin of safety".

Fördelningen i min portfölj är just nu 60% likvider och 40% aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar