tisdag 20 maj 2014

Stiltje

Det blir lång tid mellan inläggen och jag får skylla på ovanan att skriva på min än så färska blogg. Skrivvanan har inte riktigt satt sig än och möjligen behöver jag bredda mig än att skriva om enstaka bolag. Sedan så finns det redan så många duktiga och etablerade bloggare inom detta område.

Rider jag på en våg just nu eller har jag bara inte tidigare funnit känslan av att få skriva av mig? Det var inte längesedan som jag började skumma igenom bloggare och det är antagligen en process i att dammsuga nätet på information. Skrivandet är också ett sätt av vara kreativ i alla fall i en mindre skala.

Jag anser att vi fortfarande är inne i en period med en övervärderad börs. Det är svårt att hitta bolag som kan köpas med attraktiv säkerhetsmarginal. Senast tyckte jag Swedish Match såg attraktiv ut och köpte in mig. Just nu avvaktar jag på vidare köpläge för min satta intervall. I övrigt ser jag inte något närmare köp i övriga bolag som jag bevakar.

Det kommer bli intressant och se vad som kommer skrivas på det olika bloggarna när vi när en större dipp eller nedgång. När och om en sådan inom närmare framtiden kommer (hoppas). Alternativet är att enbart avvakta och/eller dammsuga "slammet" som DI skrev härom dagen när man nämnde att en större fond köpte in sig i Swedish Match.

Kikar man på norska börsen finns en del intressanta bolag och som helhet verkar den attraktivt värderad. Tyvärr är jag för dåligt insatt och det finns dem som kan dem bättre än jag själv. Ta rygg är inte helt fel, man får dock välja när och om man gör det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar