lördag 14 juni 2014

Fotbolls VM och Nordea

Nu när VM i fotboll startat blir det inte så frekventa inlägg. Utöver arbete har jag spenderat mina kvällar framför datorn och fler blir det. Det blir nog inte så många inlägg då semester stundar men ska försöka skriva en del inlägg i fall det tillåts.

Det blir lätt händelsefattigt under sommarmånaderna och jag sitter likvid och inväntar köptillfällen. Så jag håller fortfarande på att sammanställer min bevakningslista över bolag som jag tänker plocka in vid tillfälle. Letar också efter en bra bok om Walter Schloss att läsa i hängmattan.

Intressant och se att börsen dök med 1% men slutade på 0.54% i fredags. Återstår att se hur resten av juni kommer te sig. Men anser att det krävs mer för att det ska närma sig intressanta nivåer att köpa på.

Intressant var är den strejk som bröt ut och lamslog Nordeas bankkontor vilket fick aktien att sjunk med runt 3%. Undrar dock hur det skulle sett ut ifall vi haft högre ränteläge och nyheter som dessa skulle vara mer känsliga eller inte?

Sedan beslutades det att tv-avgift inte ska omfatta läsplattor eller datorer. Jag kommer inte skriva mer om det utan enbart hänvisa till cornucopias tråd om detta. http://cornucopia.cornubot.se/2014/06/sa-moderniserar-man-tv-avgiften.html

Ha en bra sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar